Constantin
Brâncuşi (19.02.1876 - 16.03.1957) a creat la Târgu Jiu un complex nemuritor de
trei sculpturi în aer liber, unic în lume: Masa tăcerii, Poarta sărutului şi
Coloana Infinitului. Coloana Infinitului captează energiile terestre pe care le
emite în exterior. Energiile emanate de suprafeţele Coloanei Infinitului
au fost măsurate până la distanţa de 200 de metri.
Date despre Coloana
Infinitului
Coloana
Infinitului din Târgu Jiu are o înălţime de 29,330 metri şi o greutate de
29,173 Kg. Este construită din metal feros (plăci din fontă), după formula 1/2
+ 15 + 1/2 şi după "legea armoniei plastice", descoperită şi
perfecţionată de Brâncuşi, de forma 1 - 2 - 4, unde 1 = 45 cm (mărimea laturii
mici a triunghiului de piramidă, de forma unui pătrat), 2 = 90 cm (mărimea
laturii mari a trunchiului de piramidă, de forma unui pătrat), 4 = 180
cm, înălţimea trunchiului de piramidă. Trunchiurile de piramidă, goale pe
dinăuntru, sunt fixate cap la cap pe un miez central de oţel, cu secţiune pătrată,
uniformă pe toată înălţimea Coloanei Infinitului. Exteriorul Coloanei a fost
curăţat prin sablare cu nisip special, ulterior fiind pulverizate două
straturi de praf metalic, unul de zinc şi celălalt de alamă, la o temperatură
mai ridicată.
În timpul
celui de al doilea război mondial, Coloana Infinitului a rezistat eforturilor
zadarnice de a fi doborâtă la pământ de tancurile nemţilor şi ruşilor. În urma
acestui fapt, coloana prezintă o deviere la vârf semnificativă, de mărimea unui
triunghi echilateral cu latura de 33 cm.
Coloana
Infinitului a devenit obiect de studiu pentru oamenii de ştiinţă din ţara
noastră. Astfel, profesorul universitar dr. ing. A. Măruţă a făcut anumite
măsurători şi a constatat că această Coloană emite radiaţii de energie pe
patru direcţii. Nu cunoaştem cauza care l-a determinat pe ing. Măruţă să facă
această cercetare şi descoperire uimitoare, dar ne permitem să avansăm
următoarele considerente privind emanaţiile de energii ale Coloanei
Infinitului.
Curentul
electric teluric şi efectul de piramidă al componentelor Coloanei
Infinitului
Intesitatea câmpului
magnetic al Terrei este relativ slabă. În general, neperceptibilă de
om, variază între 0,3 gauss la Ecuator şi de 0,7 gauss la poli. Dar există
locuri pe Terra unde intensitatea câmpului magnetic este de peste 10.000 de ori
mai puternică, formând anumite anomalii magnetice. Este foarte
probabil că sub Coloana Infinitului există o astfel de anomalie magnetică,
care se poate măsura.
S-a
constatat că Terra este o gigantică pilă electrică alcalină, care mai primeşte
electricitate şi din exterior. Oceanul Planetar (apa lui are un gust sărat şi
amar) este un veritabil electrolit alcalin care, în interacţiune pemanentă cu
rocile limitrofe heterogene (amestec de numeroase elemente chimice distribuite
neuniform), roci ce au devenit veritabili electrozi masivi, au produs curentul
electric teluric. Acest curent electric este amplificat atât de particule
electrice provenite din radiaţia cosmică (particule ce se înscriu în spirală pe
liniile de forţă ale câmpului geomagnetic), cât şi de electrizarea prin frecare
datorită vânturilor şi mareelor. Considerăm că pe sub fundaţia Coloanei
Infinitului trece o fâşie de curent electric teluric, datorită configuraţiei
terenului din acel loc.
Numeroşi
cercetători au constatat că piramidele prezintă energii
enigmatice, care se manifestă în două planuri verticale, perpendiculare pe
laturile bazei şi care se intersectează către vârf. Aceste energii au fost
numite "radiaţii de formă", iar efectul lor poartă numele de
"efectul de piramidă". Energia emanată de piramidă este maximă într-o
zonă din centrul unei secţiuni orizontale, plasată la înălţimea de 1/3 de la
baza piramidei. Coloana Infinitului este formată din trunchiuri de piramidă, cu
baza pătrată, pe toată înălţimea ei.
Energiile terestre se prezintă sub forma unor reţele geobiologice, iar
intersecţiile lor pe direcţii perpendiculare formează, pe suprafaţa pământului,
noduri geopatologice. S-a constatat că fundaţia Coloanei Infinitului s-a pus în
centrul unui astfel de nod, colector de energii. Deci, Coloana Infinitului
captează energiile terestre pe care le emite în exterior.
Suprafeţele laterale
ale acestei Coloane (de forma unor trapeze răsturnate) emit radiaţii pe
direcţii perpendiculare ale acestei suprafeţe, de natură magnetică şi telurică,
generate de factorii arătaţi mai sus. Energiile emanate de suprafeţele Coloanei
Infinitului au fost măsurate pînă la distanţa de 200 de metri.
Cateva întrebări necesare
Cateva întrebări necesare
1.
Pentru ca Brâncuşi să poată amplasa Coloana infinitului în centrul unui nod
geobiologic a fost oare înzestrat cu "al şasele simţ", care să-i
fi permis găsirea acestui nod?
2.
Brâncuşi ştia oare atunci că această Coloană este amplasată chiar pe axul
paralelei 45° latitudine nordică?
3.
Brâncuşi cunoştea la acea veme (anii 1935/1936) efectul de piramidă? Coloana
infinitului putea fi construită din elemente de sfere metalice, retezate la
capetele unui diametru, din elemente de clepsidră, din elemente din trunchi de
con etc.
4.
Brâncuşi a fost înzestrat şi cu o putere sacramentală? Indiferent cîte
întrebări s-ar putea formula, un lucru este sigur: această Coloană a
infinitului poate fi asemuită cu o scară la ceruri, o prefigurare a zborului
interplanetar, un simbol al infinitului.
Pe de alta parte, un cercetator
stiintific, lucrand in cadrul unui laborator de Tehnologia Metalelor si Sudura,
al unui institut de cercetari energetice, fizicianul Stratulat Vasile, a
efectuat masuratori radiestezice de specialitate la Complexul Brancusi din Tg.
Jiu. Aceste masuratori au fost efectuate deoarece se punea problema restaurarii
si punerii in valoare internationala a acestui Complex. In acest scop Coloana
Infinitului trebuia demontata si trimisa in Statele Unite pentru
restaurare.
Tinand cont de situatia
conjuncturala din acea vreme acest lucru ar fi insemnat pierderea acestui
monument original. Pentru a impiedica dezmembrarea complexului Brancusi
cercetatorul Vasile Stratulat a intocmit o documentatie de
specialitate pentru restaurarea coloanei, fara a fi demontata, pe care a
depus-o la primaria orasului Tg. Jiu si impreuna cu Lidia Birsan au
editat in 1994, in editura Kogaion, o brosura cu titlul "Lacrima
Brancusi" pe care au distribuit-o forurilor competente si populatiei din
Tg. Jiu, in scopul impiedicarii distrugerii acestui complex. Aceasta actiune a
avut drept rezultat inceperea restaurarii complexului pe plan local, fara dezmembrarea
Complexului.
Iata ce se spunea, pe scurt, in aceasta carte:
MOTTO:
O teorie trebuie verificată,
Un fapt trebuie dovedit
Un adevăr trebuie trăit!
ALAN SPENCE
Ansamblul de la Tg. Jiu are capacitati vindecatoare
Să ne imaginăm următorul aspect : privim la o sferă, în interiorul căreia se află un om, iar în exteriorul ei un altul. Amândoi privesc sfera. Cel dintâi va afirma că sfera este concavă iar cel de-al doilea că sfera ste convexă. Amândoi au dreptate, pentru că fiecare priveşte sfera dintr-un alt unghi de vedere.
Să ne imaginăm, acum, că sfera este mare cât Universul.
Omul care priveşte din afara ei, este omul de ştiinţă - cel care poate
descrie, desena, analiza structura, culoarea sau forma lumii pe care o
priveşte. Aceasta este lumea obiectivă.
Omul care se află în interiorul sferei, este misticul, iniţiatul,
paranormalul, adică cel care simte lumea în interiorul căreia se află,
lumea subiectivă.
Realitatea este alcătuită din cele două ipostaze. Ele trebuiesc îngemănate,
pentru a obţine imaginea corectă, reală a Întregului.
Pentru că un Om, nu este numai o masă de oase, muşchi şi nervi. El este, în
mod egal, o lume de simţiri, sentimente, gânduri. El însuşi este un Univers
care respiră, creează, trăieşte eşecuri şi bucurii, tristeţi şi victorii.
În interiorul acestui Univers îşi desfăşoară activitatea alte Universuri,
cu legile lor şi care, la rândul lui, el însuşi trăieşte în interiorul unui alt
Univers. Între aceste Universuri există o strânsă interdependenţă şi o buna
comunicare şi nu pot fi luate şi tratate separat.
Omul este o carte deschisă. O imensitate.
În rândurile de mai jos noi vă propunem doar o cale către taina descifrării
lui, cale pe care Brâncuşi a mers toată viaţa lui.
Ceea ce am simţit şi trăit la Tg. Jiu, în faţa Ansamblului Sculptural al
lui Constantin Brâncuşi, nu poate fi descris decât ca o parte din realul lui.
Este o parte din adevărul lumii profunde a sculpturilor acestui neegalat
Artist, adevăr pe care ni l-au confirmat, în mare parte, mărturiile celor care
au ştiut să vadă, să simtă şi să-i asculte mesajul în tăcere. Acest adevăr
rămâne să-l cautaţi şi să-l aflaţi prin trăirea voastră personală.
Despre Opera lui Brâncuşi şi despre el însuşi, s-au scris mii de pagini.
Este firesc, când ne gândim că tot ceea ce creează un om născut cu har divin,
indiferent de domeniul pe care îl abordează, este ca o fântână insondabilă, din
care poţi să-ţi potoleşti setea de nesfârşit.
Despre Mioriţa, balada solară a inimii neamului românesc, sau despre
versul fără seamăn al lui Eminescu, s-a scris şi se va mai scrie cât vom dăinui
pe acest pământ. La fel se întâmplă şi cu creaţia lui Brâncuşi. Toţi trei,
Cântăreţul anonim, Eminescu şi Brâncuşi sunt fântâni cu apă vie, săpate
în pământul românesc de mâna Divinităţii.
Prin rândurile de mai jos dorim să vă relatăm câteva din cercetările făcute
de noi, din alt unghi de vedere decât cele obişnuite, cercetări care au vizat
mai ales aspectele subtile, vibratorii, misterioase ale creaţiei brâncuşiene,
aspecte mai puţin, poate, palpate cu ceea ce reprezintă conştienţa noastră, dar
care operează sigur şi precis în profunzimile subconştientului nostru.
Una din metodele pe care le-am folosit pentru a ne apropia de adevărul
cuprins în opera lui Brâncuşi, a fost radiestezia. Pentru cei care care
nu cunosc cuvântul, radiestezie înseamnă : sensibilitatea fiinţei umane la
radiaţii, la influienţele care se degajă din lumea înconjurătoare. Este un mod
particular de a şti sau de a percepe lucrurile, altfel decât cu cele cinci
simţuri obişnuite şi care se bazează pe fenomenele rezonanţei.
Şi acum iată ce ne-au relevat măsurătorile radiestezice făcute asupra
Ansamblului de la Târgu-Jiu. După cum se ştie, Complexul monumental, aşa cum
l-a conceput şi materializat sculptorul, cuprinde mai multe piese de sine
stătătoare şi anume : - Masa Tăcerii, Aleea Scaunelor, Poarta Sărutului,
Coloana Infinitului. Acestea, împreună cu biserica existentă pe Calea Eroilor,
gândită de Brâncuşi şi luată de el în consideraţie, ca făcând parte din
ansamblu, alcătuiesc un întreg dinamic şi operant. Biserica a fost prevăzută în
planurile sale, sub forma unei biserici cu o arhitectură foarte modernă, dar
aceasta nu s-a putut construi din cauza lipsei de fonduri şi a unor
neînţelegeri. Ea nu poate fi gândită ca exclusă din ansamblu şi o să vedem de
ce.
Mai târziu, după terminarea fixării pieselor în ansamblu, a fost amplasată
încă o masă de piatră, în parcul unde se află Coloana Infinitului, nu în mod întâmplător,
de către o persoană necunoscută autorităţilor.
Toate piesele sunt aşezate în linie dreaptă, orientate pe axa est-vest, pe
Calea Eroilor şi traversează oraşul Târgu-Jiu.
Prin măsurători radiestezice, am stabilit că la Masa Tăcerii, o masă masivă
din piatră, înconjurată de 12 scaune asemănătoare, există nişte câmpuri
energetice polarizate diferit. Cele 12 scaune au câmpuri energetice polarizate,
alternând semnul pozitiv cu cel negativ, iar în centrul mesei de piatră am
măsurat un cămp rotitor cu o elongaţie destul de mare, adică având o energie
uşor sesizabilă de către persoanele senzitive. Câmpul rotitor, având sensul de
rotaţie trigonometric, este generat de cele 12 scaune, ce au polaritatea
alternativă. Se pare că, prin natura lui, câmpul energetic rotativ este cel mai
benefic câmp pentru celula vie. Nu ştim câţi trecători s-au aşezat la Masa
Tăcerii, pe unul din cele 12 scaune, ca să se odihnească sau să mănânce şi au conştientizat
faptul că se simt mai bine şi că oboseala le-a trecut mai repede, ca de obicei.
Dacă toate cele 12 scaune ar fi ocupate în acelaşi timp, fenomenul ar fi şi mai
bine pus în evidenţă. Polaritatea diferită a scaunelor, indică faptul că la
masă ar trebui să se aşeze alternativ o persoană de sex feminin şi apoi o
persoană de sex masculin, pe scaunele corespunzătoare polarităţii lor. Chiar
dacă nu este cunoscută polaritatea primului scaun, trebuie să se respecte
alternanţa persoanelor de sex masculin şi a celor de sex feminin. Dacă lipseşte
o persoană sau mai multe, polarităţile se păstrează prin existenţa scaunelor
rămase neocupate.. Câmpul rotitor al mesei funcţionează bine dacă se păstrează
alternanţa amintită.
Aleea Scaunelor poate funcţiona ca un câmp vibratoriu de sine stătător, aşa cum, de
altfel, poate funcţiona fiecare din cele 5 elemente ale ansamblului.
Din electrostatică se ştie că orice denivelare sau un vârf de pe o
suprafaţă, se încarcă cu sarcini electrice de sens opus suprafeţei pe care se
află aşezată piesa respectivă. În cazul nostru, orice denivelare de pe
suprafaţa pământului - deal, munte sau ori ce alt ceva- se va încărca pozitiv
faţă de pământ, care este polarizat negativ. Deci fiecare scaun de pe Alee va
avea o polaritate pozitivă.
Dacă aşezăm două scaune, ca să fie alături unul de altul, vom observa că
unul dintre ele va avea o polaritate pozitivă, iar celălat o polaritate
negativă, formând în acest fel un dipol. Dar dacă mai aşezăm un scaun lângă
celelalte două, toate trei vor avea o polaritate care se va schimba după
următorul program:
. scaunul nr. 1 se va încărca pozitiv timp de 45 secunde, va deveni nul timp
de 45 de sec., după care iar se va încărca pozitiv timp de 45 sec., ş.a.m.d.
. scaunul nr. 2 se va încărca în acelaşi timp cu scaunul nr. 1, dar cu
sarcini negative, timp de 45 sec., după care se va încărca pozitiv tot timp de
45 sec., în perioada când scaunul nr. 1 va avea câmpul nul.
. Scaunul nr. 3 va respecta polaritatea şi ciclul primului scaun.
Deci, în timp ce scaunele 1 şi 3 au o
polaritate pozitivă, timp de 45 sec., scaunul din centru va avea polaritatea
negativă, timp de 45 sec., iar când scaunele 1 şi 3 vor avea câmpul nul,
scaunul nr. 2 va avea polaritatea pozitivă. Distanţa dintre scaune nu schimbă
frecvenţa de oscilaţie, dar mărimea ei este invers proporţională cu distanţa.
Acum, dacă gândim că pe
Aleea Scaunelor sunt aşezate, de o parte şi de alta a aleei, câte 5 grupuri de
scaune, fiecare grup având 3 scaune, vom avea în final un câmp rotitor central,
având sensul de rotaţie trigonometric - sensul spiralei vieţii. E
plictisitor, nu?
Să trecem acum la Poarta
Sărutului . Efectuând măsurătorile radiestezice pe centrul porţii am
constatat următoarele oscilaţii :
. timp de 60 sec. va exista
o polaritate pozitivă, timp de 60 sec. va exista o oscilaţie circulară, în sens
trigonometric, timp de 60 sec. va avea o polaritate negativă şi timp de 60 sec.
va exista iar o oscilaţie circulară în sens trigonometric, după care se va
repeta ciclul de oscilaţii.
Mergând mai departe, ajungem la Biserica de pe Calea Eroilor care, la
rândul ei, produce un câmp rotitor, având sensul trigonometric.
Ultima piesă a ansamblului este Coloana Infinitului care se compune din
mai multe trunchiuri de piramidă suprapuse, cap la cap. Două trunchiuri de
piramidă, ce au baza mare pusă în comun, dau o polaritate negativă, iar două
trunchiuri de piramidă ce au baza mică pusă în comun, dau o polaritate
pozitivă.
În spaţiu, Coloana fiind alcătuită din module de trunchiuri de piramidă, ce
formează nişte clepsidre, suprapuse cap la cap, va avea polarităţi
alternative de-a lungul ei iar, la capul coloanei, câmpul energetic va fi nul.
Să observăm că Coloana este alcătuită dintr-un număr de 17 clepsidre.
Prin executarea de telemăsurători am
constatat că deasupra Coloanei, la distanţa de un modul (1,80 m), apare un cămp
rotitor de valoare mică, ca rezultantă a suprapunerii tuturor modulelor.
Integrând Coloana în ansamblu, va apare în vârful Coloanei o
oscilaţie circulară în sens trigonometric de elongaţie mare, care porneşte din
capul Coloanei, ca un fascicol ce se duce până la distanţe foarte mari,
păstrându-şi dimensiunile, asemeni unei raze laser.
După cum am văzut, fiecare
piesă luată separat, are o acţiune vibratorie specifică, personală, în spaţiul
în care se află. Aceasta este un lucru firesc, dacă ne gândim că fiecare dintre
elemente desenează în spaţiu câte un simbol universal, simbol care nu
este altceva decât o cheie, prin care se obţine accesul într-o lume tangibilă
doar cu simţurile interioare.
Dar ceea ce ni s-a părut
tulburător, a fost modul în care Brâncuşi, sculptorul esenţei, a închegat
ansamblul, ordonând energiile după o Lege Universală, pe care numai intuiţia
i-o putea releva, obţinând efecte care ţin de taină şi miracol.
De altfel, când a plecat
la Paris, după ce-a terminat Coloana, a spus locuitorilor şi notabilităţilor
oraşului că "habar n-aveţi ce vă las eu aici". Şi a avut dreptate.
În epoca în care Brâncuşi a trăit şi şi-a desfăşurat activitatea
se ştiau prea puţine lucruri despre televiziune şi microunde, iar despre
sculptor nu avem informaţii cum că ar fi avut noţiuni de electronică.
Şi totuşi dacă privim
desenul de mai jos vom observa că întregul Complex de la Târgu-Jiu funcţionează
ca un emiţător de microunde, în care Masa Tăcerii poate fi comparată cu
o sursă de emisie de electroni, Aleea Scaunelor poate fi gândită ca un
tun electronic accelerator de particule, Poarta Sărutului ca un
modulator, Biserica jucând rolul unui amplificator puternic şi, în fine,
Coloana Infinitului ca o antenă cu ghiduri de unde rezonatoare. Să fie o
pură intâmplare? Un electronist poate recunoaşte cu uşurinţă toate acestea şi
poate confirma această realitate.
Lipsea din acest ansamblu
acea piesă pe care electroniştii o numesc reflector şi spre surprinderea
noastră am găsit-o. Ea a fost gândită şi realizată de Brâncuşi, dar ea fost
aşezată la locul ei, după ce el a plecat din acest plan fizic, de către un
locuitor al oraşului, acolo unde aceeaşi intuiţie-călăuză a omului l-a
îndemnat şi unde era chiar locul ei firesc să stea, funcţional.
Este vorba de ceea ce noi
numim Masa Singuratică şi care se află astăzi în spatele Coloanei, la
câteva sute de metri, jucând rolul de reflector.
Întâmplare?.
Providenţă?. De fapt nimic nu este întâmplător.
Oare, Ansamblul de la Tg.
Jiu este o sursă puternică de emisie pentru distanţe intergalactice?. Un
receptor de mesaje venite din dimensiunile neştiute ale Universului?. Cum poate
fi el activat?. Ce alte simboluri mai reprezintă?
Invităm fizicienii,
extrasenzorialii, specialiştii în radiestezie să verifice şi să răspundă la
întrebările de mai sus.
Limbajul simbolistic, care este un limbaj universal, reprezintă chintesenţa
Înţelepciunii. Plecând de la un simbol este posibil să regăseşti ideile,
adevărurile pe care el le reprezintă. Iată de ce, aceia care practică
contemplaţia pot, privind un simbol, să se ridice până în planul cauzal, în
lumea arhetipurilor şi astfel să aibe acces la o lume întreagă de idei şi
imagini care se nasc natural în jurul acelui simbol. Lumea simbolurilor este
lumea vieţii şi pentru a descifra taina vieţii trebuie să lucrezi cu
simbolurile.
Brâncuşi a fost un iniţiat, cunoştea valoarea de aur pur a
simbolurilor şi opera cu ele în lumea noastră fizică. Aşa cum natura reuşeşte
să rezume, într-o singură sămânţă, un arbore întreg cu: rădăcină, tulpină,
ramuri, frunze, flori, puterea lui de a creşte şi de a rodi mai departe, tot
aşa, Brâncuşi a sintetizat în opera sa o întreagă ştiinţă ezoterică, acea
ştiinţă divină a Vieţii şi a Universului. Fiecare sculptură a sa este o sămânţă
care poate rodi în cel care o priveşte, un arbore magnific - Arborele Vieţii.
De altfel, ghidul lui spiritual care îl îndruma din astral a fost Milarepa,
după cum singur a afirmat.
Fiecare sculptură a sa
este capabilă să te facă să înţelegi "tâlcul adevărat al
lucrurilor", cum singur obişnuia să spună, căci fără esenţă nimic nu
poate dăinui.
Să analizăm acum, din
punct de vedere simbolistic, mai întâi fiecare element al ansamblului,
aşa cum am făcut-o radiestezic şi apoi să contemplăm întregul.
Gânditorii tuturor
timpurilor au căutat, prin meditaţie, să afle simbolul Universului, ca viziune
sintetică, care să permită să fie perceput în unitatea sa. Acest simbol,
confirmat de întreaga tradiţie, este cercul cu centrul său. Cercul, este
deci simbolul Universului, iar centrul reprezintă Forţa Creatoare, Fiinţa Supremă
care îl animă şi îl susţine.
Aşa dar Masa Tăcerii,
este simbolul Creatorului şi al Creaţiei Sale, este Simbolul celui care
vorbeşte în Tăcere. Cercul, format din cele 12 scaune, reprezintă Sufletul,
Creaţia Manifestată care se hrăneşte din punctul Central -masa din piatră-,
Spiritul.
Masa Tăcerii te invită la o Cină de
Taină, ritual sacru în care fiinţa poate să se nască din nou, în Spirit
şi Duh, în limbaj Christic.
Poarta Sărutului este tot simbol al
Divinităţii, dar la o altă dimensiune. Aici ne mişcăm într-un nivel vibratoriu
mai subtil, al Sferei, un spaţiu a cărei a treia dimensiune este Profunzimea.
Este un alt limbaj mărturisind despre acelaşi unic Adevăr. Poarta Sărutului
este poarta care duce spre Împărăţie, filtrul iubirii desăvârşite, a Iubirii
Călăuză, cea care este Lumina pe Cărare - Aleea Scaunelor.
Ca să poţi face saltul
către Spirit ai nevoie de graţie, de Har.
Biserica, cu nava ei sub formă de
cruce, nu a fost în mod întâmplător gândită în ansamblu. Ea este cea care
coboară Duhul Sfânt, cel care purifică, dar te şi investeşte cu forţa
înţelegerii. Ea reprezintă forţa Înţelepciunii Divine, a sacrificiului, dar şi
pavăza pe care simbolul crucii ţi-o dă pentru a putea urca treptele care duc
către Lumină.
În fine, ultima treaptă - Coloana,
zborul, materia sublimată în Spirit.
Coloana fără de sfârşit este de fapt un lingam
uriaş, simbol al Spiritului fecundator, acel AXIS MUNDI sau CARDINEX MUNDI, un
laser prin lumina căruia poţi cunoaşte gustul Eternităţii şi parfumul
Desăvârşirii. Despre el ar fi multe de povestit, dar ne mulţumim doar să
amintim de el. În carte sunt mai multe detalii.
Putem constata cu uşurinţă
că ansamblul monumental, aşa cum a fost gândit şi realizat de Brâncuşi, conţine
două lasere. Un laser orizontal, cu axul format din Masa Tăcerii, Aleea
Scaunelor, Poarta Sărutului, Biserica şi Masa Singuratică - care alcătuieşte
laserul inferior şi Coloana Infinitului, care are forma verticală şi formează
laserul superior. Important este să ştii să treci dela linia orizontală
la cea verticală, de la materie la spirit. Iată transformarea pe care
ansamblul, aşa cum l-a conceput Brâncuşi, o operează în structura intimă,
subtilă a persoanei care îl parcurge pe jos de la un capăt la celălalt.
Sublimarea grosierului în
subtil, a întunericului în lumină, a letargiei în zbor, este darul pe care
Brâncuşi l-a lăsat urmaşilor săi. Brâncuşi a fost un Vindecător prin Opera lui.
Puteţi încerca singuri
această experienţă parcurgând, acum avizaţi, ansamblul de la Masa Tăcerii către
Coloană, ca şi cum aţi face o meditaţie.
Porniţi de la Masa Tăcerii
în pas lent, ritmat, observându-vă doar respiraţia. Lăsaţi privirea să mângâie,
pe măsură ce înaintaţi, fiecare element al ansamblului. O să sesizaţi că
privirea vă este purtată de la un registru la altul, într-un mod firesc,
natural: de la registrul cel mai de jos - Masa şi Aleea Scaunelor, urcă
apoi în al doilea registru pe care îl marchează Poarta Sărutului, pentru ca, în
final, să ţâşnească pur şi simplu către Înaltul Înaltului, fiind purtată către
lumina bolţii fără margini, de către spirala Coloanei.
În timp ce privirea
voastră se va înălţa tot mai sus, fantastica energie care somnolează la baza
coloanei vertebrale va începe să urce blând, dulce către centrul energetic din
creştetul capului.
Brâncuşi, prin tot ceea ce
a creeat, dovedeşte că a fost un Învăţător autentic.
El reuşeşte să conducă cu
o mână sigură pe cel care parcurge ansamblul, indiferent de nivelul spiritual
la care a ajuns, iar procesul trezirii are loc firesc, natural, asemeni
înfloririi unui boboc de floare.
Cei care caută să
evoluieze pe toate cele trei planuri de existenţă: - fizic, spiritual, divin,
cei care caută iubirea, înţelepciunea, adevărul, cei care caută forţa şi
fericirea, trebuie să ştie că nu vor putea găsi toate acestea, decât dacă vor
merge într-o singură direcţie, de la obscur la lumină, de la jos la înalt, de
la tăcere la cântecul sferelor.
Acestea ne învaţă creaţia
lui Brâncuşi, aceasta este sămânţa divină pe care mâna sculptorului o sădeşte
în inima celor care parcurg acest ansamblu, chiar dacă puţini conştientizează
fenomenul. Lucrul se face în taină, profund şi precis.
Brâncuşi ne învaţă să
găsim vârful muntelui, să vibrăm la unison cu acest vârf, căci momentul în care
vom realiza aceasta, forţele extraordinare, latente, potenţiale care ni s-au
dat prin naştere, vor putea face miracole în viaţa noastră.
Brâncuşi este un
vindecător spiritual. Simbolurile dăltuite de el, activează în cei care le
privesc, planurile profunde, intime, eliberând energiile blocate, ridicând
calitatea conştiinţei şi a iubirii necondiţionate. Ca orice vindecător -
iniţiat, Brâncuşi a luat în consideraţie aspectele multidimensionale ale
omului, urmărind trezirea lui spirituală cu implicaţiile binecuvântate, care
decurg de aici: regăsire, armonizare, reîntregire. Sculpturile lui
îndumnezeiesc Omul prin bucuria pe care o trezeşte în cel care le priveşte.
"Eu vreau să sculptez
forme care pot da bucurie oamenilor", spunea el şi ce altceva
poate însemna Bucuria, dacă nu îndumnezeire, adică armonia trăită pe toate
planurile?
Dincolo de formă,
sculpturile lui Brâncuşi sunt lacrimi de bucurie, pe care acesta le lasă să
cadă continuu peste sufletul celui care ştie să vadă. Este omagiul pe care
maestrul îl aduce pământului sfânt din lutul căruia, cândva, într-un an solar
şi unic, cântecul lui de Om s-a născut.
Sursa articol:
Paul Duta,
Ph.D.
Senior Scientific Researcher
Romanian Diplomatic Institute
Senior Scientific Researcher
Romanian Diplomatic Institute
Bebe Stratulat